Research Interest
Сөздік қорын игеру, оқу ортасының тілді меңгеруге және танымдық қабілеттілікке әсері.
Лили Чжан 2019 жылдан бастап Назарбаев Университетінде қытай тілінің оқытушысы болып қызмет атқарады. Ол Мэриленд университетінің «екінші тілді меңгеру» мамандығы бойынша екінші магистр дәрежесін және Бежін Тіл және Мәдениет Университетінің «Қытай тіл білімі және қолданбалы лингвистика» мамандығы бойынша бірінші магистр дәрежесін алды.
Дрейк университетінде және Мэриленд университетінде қытай тілінен сабақ берді. АҚШ-та оқудан бұрын ол Қытайдың жасөспірімдер саяси ғылымдар университетінде қытай тілінің оқытушысы болып жұмыс істеген. Сонымен қатар ол Гарвард Пекин академиясы (Гарвард университеті мен Пекин тілі және мәдениеті университетінің ынтымақтастығы), Бохай колледжі және университеттер сияқты түрлі жазғы / қысқы тілдік бағдарламаларға қатысты.
Lili, Zhang. (2013). Effects of Exposure Frequency and Type of collocations on Acceptability Judgment Task. In Xiliang Cui & Baolin Zhang (Eds.), Selected Thesis of The 2nd International Conference on Chinese Inter-language Corpus Construction and Its Application. Beijing: Beijing Language & Culture University Press.
Lili, Zhang. (2012). Review of Child-Directed Speech Studies. In Hua Zhang & Xianqiang Liu (Eds.), Teaching Chinese as a Foreign/Second Language: Theory & Practice. Beijing: Beijing Language & Culture University Press.
Enzhu, Jin., & Lili, Zhang. (2011). Analysis of “X族” from Memetics. Chinese Human Sciences, 111-119.
Lili, Zhang. (2011). Effects of Character Frequency and Semantic Radical Position on Radical Awareness of Elementary Students within the Circle of Chinese Character. In Wangxi Zhang, & Hongbing Xing (Eds.), Cognitive Exploration of Chinese Test and Acquisition. Beijing: World Books Press.
Conference Presentations
May.2017 The 2nd International Foreign Language Studies International Seminar on Second Language Processing, Qingdao, China. (Second Author)
Title: Effects of Exposure Frequency and Method on Processing Collocations.
Apr.2016 2016 CLTA Second International Symposium on Chinese Teaching and Learning, Iowa, USA. (Second Author)
Title: Effects of Exposure Frequency & Repetition Method on Learning Chinese Collocations.
Oct.2015 The 12th International Conference on Teaching Chinese as a Second Language, Beijing, China. (Second Author)
Title: Pragmatic and Grammatical Awareness in CFL and CSL Setting.
Nov.2012 The 9th International Conference on Teaching Chinese as a Second Language, Chongqing, China. (being invited but not attend)
Title: Effects of Exposure Frequency & Repetition Method on Learning Different Types of Collocations.
Aug.2012 The 2nd International Conference on Chinese Inter-language Corpus Construction and Its Application, Beijing, China.
Title: Effects of Exposure Frequency and Type of collocations on Acceptability Judgment Task.
Dec. 2011 The 10th International Conference on Teaching Chinese Language, Taiwan.
Title: Effects of Language Background, Frequency and Position of Semantic Radical on Development of Radical Awareness.
CHN 101: Beginning Mandarin I
CHN 102: Beginning Mandarin II
CHN 201: Intermediate Mandarin I